Zakelijke portretfotografie

 

arbeidscommunicatie: portretten zeggen iets over wie er bij je werkt, naar wie je op zoek bent. Het zegt ook iets over de sfeer in een bedrijf en de bedrijfscultuur. Is er een informele cultuur, draag je een spijkerbroek of is er een formele cultuur en is een driedelig maatpak de dresscode. Is er ruimte voor zelfontplooiing of gaat het om een strak geleide onderneming.

bedrijfsprofiel: waar staat het bedrijf voor, wat doet het en wie zijn de klanten. Met goed en passend beeldmateriaal roep je het juiste beeld op.

werknemersprofiel: wie werken er bij je en welke nieuwe werknemers heb je nodig. Of kijk je vanuit de werkvloer naar sollicitanten en laat je ze kennismaken met personeel dat al bij je werkt? Hoe je hen in beeld brengt, zegt iets over de medewerkers die je zoekt, die er al werken of gewerkt hebben. Zij zijn de ambassadeurs van je onderneming.

publiciteit: passend beeldmateriaal voor elke uiting versterkt elkaar. Waarvoor ga je het gebruiken en is het ook te gebruiken als je andere uitingen wilt. Vooraf samen bedenken wat er voor fotografie moet komen is belangrijk. Het loont om creatief met de mogelijkheden om te gaan.

redactioneel: of het nu gaat om gekochte uitingen als een advertorial of een artikel in een vakblad: er hoort beeld bij. Hoe breng je het product goed in beeld, hoe versterkt het je imago en wat wordt de beeldstijl van je bedrijf? Dat is bepalend hoe je overkomt in verschillende externe media, maar ook in en op je eigen uitingen als website, social media en advertenties.

LinkedIn: Het is het enige gratis visitekaartje dat je hebt. Daarom is het belangrijk om een goede maar vooral ook juiste eerste indruk te geven van wie je bent en wat je doet. Die uitstraling komt tot uiting in je profielfoto maar ook de posts die je plaatst en de beelden die je daarbij gebruikt. Het gaat om content, zowel in woord als beeld. Om wederzijds kennis te maken in deze zakelijke wereld.